Avoin, reipas narttu

3.1.2015

En tiedä, onko mun lukijoissa paljon koiraihmisiä tai koiranäyttelyissä käyneitä, mutta mua niin nauratti Facebookissa kiertäneet ihmisten i...

En tiedä, onko mun lukijoissa paljon koiraihmisiä tai koiranäyttelyissä käyneitä, mutta mua niin nauratti Facebookissa kiertäneet ihmisten itsensä kirjoittamat koiranäyttelyarvostelut itsestään, joten munkin oli ihan pakko. Tästä sitten:

Avoimen luokan vaaleahko, sileäkarvainen narttu. Rodunomainen, vähän kihartuva turkki. Väri hieman epätasainen, kulahtaneen oloinen. Keskivartalo epäsopusuhdassa muuhun vartaloon. Vyötärö voisi olla kapeampi, jalat vähän ohuemmat ja pidemmät. Oikein kiinnittyneet korvat. Toivoisin vähän vahvempaa alaleukaa. Hampaissa hieman yläpurentaa ja hampaat vähän vinot. Pää pyöreähkö, näyttää turvonneelta. Vahva lihaksisto, mutta tarvitsee kiinteytystä. Liikkeet puhtaat, mutta vähän hidas askellus. Hengästyy juostessa. Avoin, reipas luonne, joskin paikoittain epävarma ja kireä. Murisi tuomarille. 

***

Kysyin mieheltäni, minkä rotuinen koira olisin ja hän vastasi saluki.

Saluki/Mamma

Ei se kaukana oo, sama tukkatyyli. Tosin mun muoto on vähän vinttikoiraa... hmm... pallompi.

You Might Also Like

6 comments

Hae