Minun yöni

14.10.2015

Jengi tekee tosi usein niitä minun päiväni -postauksia. Mä ajattelin nyt jakaa minun yöni . Koska se oli niin sairaan kiva ja teitä kiinnost...

Jengi tekee tosi usein niitä minun päiväni -postauksia. Mä ajattelin nyt jakaa minun yöni. Koska se oli niin sairaan kiva ja teitä kiinnostaa ihan simona.

Mies oli matkoilla ja oltiin tuossa ihan keskenämme lasten kanssa. Ajattelin, että nukutanpa molemmat mun kanssa samaan huoneeseen, että saadaan täten kaikki paremmat unet. Ei sitten tarvii minunkaan pomppia kahden huoneen väliä, jos vaikka esikoinen sattuu heräämään keskellä yötä. Kahden tuhisevan papanan vieressä leppoisasti nukkuen sittenniin vaan.

Nooh...

21:00 Molemmat lapset nukahtavat.

21:30 Hipsin huoneesta pois ja leikin hetken omaa-aikaa. Pitäisi blogata.

22:22 Huomaan edelleen tuijottavani tyhjää tietokoneen ruutua. Välillä surffailen Facebookissa ja välillä vilkuilen telkkaria. Ei mitään käryä mitä tv:stä tulee.

22:48 Päästän koirat käymään iltapissillä ja menen sänkyyn. En sitten blogannut, mutta jos vähän aikaa katsois Netflixiä. Aina hyvä idea nukkumisen sijaan.

23:34 Olen juuri saanut unen päästä kiinni ja herään vauvan pieneen, puoliuniseen öninään. Silitän vauvaa ja hän jatkaa uniaan heti. Niin myös minä.

00:42 Esikoisen raskas alumiininen, täysinäinen vesipullo tipahtaa lattialle. Säikähdän ihan vidysti kolinaa. Kukaan muu ei herää (onneksi!) kuin minä. Paitsi ehkä naapuri.

01:23 Esikoinen putoaa sängystä (!!). Säikähdän taas ihan vidysti – tosi, tosi vidysti. Kaide antoi periksi ja esikoinen löytyy lattialta. Taaskaan ei kukaan muu kuin minä herää. Esikoinen itkee vähän, unissaan.*

02:40 Vauva önisee taas puoliunisena. Silittelyä, nukahtaa taas.

03:47 Herään ihan vain omaksi ilokseni. Se on niin hauskaa.

04:52 Vauva herää ja otan hänet tissille.

05:00 Esikoinen näkee kai painajaisia, ja puhuu ja vaikeroi unissaan loppuaamun.

05:00-07:49 Torkahtelen, silittelen, paijailen, rauhoittelen, tissittelen, torkahtelen, silittelen.

08:00 Kaikki heräävät ja virkeä päivä voi alkaa! Hurraa!


Että ihan kivasti se sitten meni. Nukuttiin kaikki tooosi hyvin. Tai ainakin 2/3 nukkui.

Mut hei, just another day at the office. Hashtag bestjobever.


*Tyyppi ei edes muistanut putomamistaan aamulla. Hän on niin letkeä ukko <3

You Might Also Like

16 comments

  1. I feel you. Ihan kuulostaa mun yöltä 2-3 kertaa viikossa kun mies on yövuorossa. Silloin saan seuraa yleensäkin vieressä "nukkuvan" yksiuotiaan (heräilee taas 2-10 x yössä) lisäksi kovasti unia näkevästä ja höpöttelevästä, unissaan alati pyörivästä neljävuotiaasta. Meillä vielä eka- ja tokaluokkalainenkin puhuu välillä unissaan, potkii seiniä omissa huoneissaan :) tai muuten vaan saa aikaan äidin unta häiritseviä ääniä :) itsehän eivät toki niihin herää. Takana juuri tuonkaltainen yö parin tunnin unilla ja edessä todennäköisesti samanmoinen. Mutta kivaa päivää- onneksi on olemassa kahvi ja suklaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo! Tää on niin perus! Ja huvittavinta on just toi, että niillä ei ole itsellään hajuakaan yöllisistä riehumisistaan! Hahahaha – vähän ku kuorsaajan kanssa nukkuminen! Haha! Meilläkin on näitä tasaisen epätasaisesti, vaikka yleensä ei noita putoamisia sentään oo. :D

      Poista
  2. Jep. Kahvia ja kaapin oven suojissa suklaata, niin jaksaa edes melkein. Täällä yöt on yleensä sellaisia, että 1 v herää klo 23, 00.30, 02, 05 ja 06. Siinä kolmen tunnin raossa 3 v tulkitsee äidin olevan toimeton ja käy yleensä huutamassa korvaan jotain klo 03 ja 04. Kyllä on tuore olo...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli tossa kyllä jo parempi kausikin, isompi nukkui pitkään yöt läpeensä ja pienempi herätteli vähemmän, mutta sitten tuli isommalle pahaunijakso ja pienemmälle poskihampaita ja pari flunssaa joten hohhoijaa, ei oo muutamaan viikkoon tullut lähdettyä rattiin!

      Poista
    2. Joo, hyvältä kuulostaa teidänkin yöt. Ääh :( Suklaa on kyllä kova! Mulla vaan näkyy toi väsymys taas entistä enemmän vyötäröllä! Ihanku ois taas raskaana! :D

      Ja noi jaksot. Just kun sitä kuvittelee, että joku juttu on vakiintunut, niin se ottaa ja muuttuu taas. Meillä toi loma taisi sakoittaa nukkumishommat. Viime yönä taas sai nukkua tissi vauvan suussa, kun aikaisemmin meni jo niin kivasti pitkä unipätkä putkeen.

      Poista
  3. Haha, loistava :) #bestjobever

    VastaaPoista
  4. Meillä herätään tuhatsatakertaa. Paras vinkki ikinä, kelloa ei saa tällä vilkuilla. Ei aamulla tunnu niin pahalta :D

    VastaaPoista
  5. Meilläkin on esikoinen tullut sängystään alas, eikä herännyt! Ja toi mun mies! Sehän aina aamulla kysyy miten yö meni, riippumatta siitä onko itsekin osallistunut lasten nukuttamiseen yöllä tai noussut pyyteettömästi sängystä keskellä yötä ja luvannut, että kyllä hän voi moderoida keskusteluita!?! Eikö koirat muka herättäneet? Mä niittenkin pahoja (ja varmaan hyviäkin) unia joudun toppuuttelemaan öisin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahahaha! Miten voi nukkua nois sikeesti! Itse on just sellanen, että herää joka inahdukseen ja sit toinen aivan autuaasti vaan koisii vaikka tippuilis sängystä tai mitä vaan! Mä muuten MEINASIN tippua lomalla ollessamme sängystä. Olin ajautunut ihan reunalle nukkumaan, koska lapset nukkuivat poikittain meidän välissä. Perhepeti on tosi jees – ainakin lasten mielestä! :D :D

      Poista
  6. Haha! :) Nauratti sun kertomus. Vaikka tiedän tasan että yöllä viduttaa.. On tullu kokeiltua itsekin kaikenlaista kun on saanut näppärän idean ja halunnut olla kaukaa viisas ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahahaha, joo just se, että nytpäs olenkin tässä nokkela ja varaudun kaikkeen ja sit... :D

      Poista
  7. Hei mikä tuo laita teidän sängyssä on; mistä ja miten asennettu? Nimim. paskamutsi jonka taapero hupsvain vierähti sängyltä alas tänä aamuna :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Taitaa ehkäpä olla ikean vikare turvalaita (ehkä kaksi päällekkäin? kunhan arvailen :D). Käsittääkseni kiinnitetään jollain puristussysteemillä ilman ruuveja. :)

      Poista
    2. Joo, just niin, se se on! :) Kiitos AsphaltRose, mulla kesti vähän vastata! :)
      Ja terkkuja kysyjälle: et oo paskamutsi! :( <3 <3

      Poista

Hae